lördag 25 december 2010

Julen är här, i två barns glada ögon bor den...

Jag känner mig rätt skyldig. Jag som jobbar och blev smittad av magsjuka på jobbet, smittade min familj och till slut i stort sett hela storfamiljen också. Vi är 11 stycken som firar jul ihop. 3 av oss var magsjuka för en vecka sedan. 5 stycken har blivit magsjuka nu under julhelgen plus att 2 stycken haft symptom som kan kopplas till denna sjukdom. En slags jul det med. God? Tungt för oss friska som måste kämpa i oss all mat och godis själva. Men hur det nu än är, så glimmar det i dessa två små nissars ögon mest hela tiden. För mig gör dom julen.

2 kommentarer:

F. Timeus sa...

Förra julen så smittade vi ca 18 personer... kändes det som. Man känner lätt lite skuld - jag förstår hur du menar.

Miriam sa...

Thanks Fred! Dig kan man lita på!

Related Posts with Thumbnails