söndag 5 december 2010

Day 19 - Something you regret

Alla dom gånger jag stressar upp mig och får panik över grejer. Behöver träna på att andas in, andas ut och tänka logiskt. Tog lite tid innan sonen somnade ikväll. Ansträngde mig för att inte bli stressad. Tänka positivt. Tänka att det är mysigt att sitta bredvid en sötis som bara är så övertrött så han inte kan somna. Så mycket ljusare livet blir då. Nu ska jag försöka att inte känna stress över att klockan är halv tio. Det som inte är gjort är inte gjort. Det blir gjort någon annan gång helt enkelt. En utvilad lärare är bättre för mina elever än en helt färdigplanerad tröttis. En utvilad mamma och fru också. Så lägg ner kvinna och känn så bra det blir! Nu kavlar vi upp ärmarna vänner! En ny vecka väntar!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails