måndag 6 december 2010

Day 20 - This month

Åh, vad vi behöver december. Allt ljus som fyller upp hem och stad i form av adventsstjärnor, ljusnät, ljusstakar, änglar, granljus och massa såna saker. Här i staden har kylan var nästintill obarmhärtig om du frågar mig. Inte undra på att våra tändstickor tog slut häromdan. December är för mig månaden då jag började jobba. En arbetsvecka i ryggen och rutiner börjar sakta men säkert smyga sig på. Måste hitta effektiviteten i livet. Har haft gott om tid till mycket under ett år. Nu ska allt det där jag vill göra rymmas på några futtiga timmar på kvällen. Timmar då energinivån sträcker sig till att trycka på fjärrkontrollen. December är också mysmånaden för mig. Baka goda saker, tända ljus, dricka glögg, försöka få till julpiff hemma och känna friden. Tänk, nu har vi hallgolv också! December, du gör mig glad!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails